Επιτάχυνση στις διαδικασίες αδειοδότησης ΑΠΕ

Επιτάχυνση στις διαδικασίες κατά 6 μήνες για τις "πράσινες" επενδύσεις φέρνει η κατάργηση της άδειας εγκατάστασης που προβλέπει το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται  σε διαβούλευση.

Τα έργα που επηρεάζει θετικά η κατάργηση της υποχρέωσης λήψης άδειας εγκατάστασης, είναι όσα ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες:  

  • Αιολικά κάτω των 60 MW, με γραμμή σύνδεσης έως 20 χιλιομέτρων.
  • Φωτοβολταϊκά από 2 MW και πάνω.
  • Ηλιοθερμικά κάτω των 10 MW ή κάτω των 0,5 MW τα οποία βρίσκονται σε περιοχή Natura ή σε παράκτια θέση που απέχει λιγότερο από 100 μέτρα από την οριογραμμή του αιγιαλού εκτός βραχονησίδων . Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και όσα ηλιοθερμικά απέχουν έως 150 μέτρα από σταθμούς ίδιας τεχνολογίας, με ισχύ άνω των 0,5 MW, και έχουν είτε άδεια παραγωγής, είτε απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Ε.Π.Ο.) είτε προσφορά σύνδεσης στο σύστημα.
  • Γεωθερμικά, κάτω των 5 MW.
  • Σταθμοί βιοκαυσίμων κάτω των 10 MW. 
  • Ειδικότερα, για ηλεκτροπαραγωγή με βιοαέριο, αφορά σταθμούς κάτω των 3 MW.
  • Επίσης για παραγωγή βιοαερίου που χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη ενεργειακά φυτά, το μέτρο αφορα όσους η παροχή πρώτης ύλης προς επεξεργασία είναι κάτω των 150.000 τόνος ανά έτος.
  • Σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με βιομάζα, κάτω των 10 MW. 
  • Στο ενημερωτικό σημείωμα που συνοδεύει το νομοσχέδιο, αποσαφηνίζεται σε ποιες περιπτώσεις επενδύσεων δεν απαιτείται πλέον έγκριση εγκατάστασης.


Στο ενημερωτικό σημείωμα που συνοδεύει το νομοσχέδιο, αποσαφηνίζεται σε ποιες περιπτώσεις επενδύσεων δεν απαιτείται πλέον έγκριση εγκατάστασης. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι "για την έγκριση λειτουργίας, αυτή παύει να χρειάζεται για τη «μέση» βιομηχανία, δηλαδή τη βιομηχανία που κατατάσσεται στην κατηγορία Α2 της περιβαλλοντικής κατάταξης. Η επιχείρηση ωστόσο θα γνωστοποιεί τη λειτουργία της και θα ελέγχεται όπως όλες. Αυτό που αλλάζει είναι ότι δεν θα βρίσκεται σε αναμονή για το αν θα ξεκινήσει τη λειτουργία της περιμένοντας τον έλεγχο και την αδειοδότηση από την αρμόδια αρχή. Παύει να ισχύει το διπλό παράλληλο σύστημα δύο κατατάξεων, όχλησης και περιβαλλοντικής κατάταξης, και μένει μόνο το δεύτερο, που είναι συμβατό με την Ενωσιακή Νομοθεσία”.

Οσο για το κείμενο του νομοσχεδίου, αυτό αναφέρει κατά λέξη στο άρθρο 13, παράγραφος 2: 
Η παράγραφος 5 του άρθρου 19 του ν. 3982/2011 αντικαθίσταται ως εξής: 
«5.    Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, η λειτουργία των εγκαταστάσεων των δραστηριοτήτων του άρθρου 17 του ν. 4442/2016 που κατατάσσονται στην κατηγορία Α2 σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. ΔΙΠΑ/οικ. 37674/27.07.2016 Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β` 2471) ή των εγκαταστάσεων που μετά από εκσυγχρονισμό ή επέκταση κατατάσσονται για πρώτη φορά στην κατηγορία Α2, υπόκειται σε καθεστώς γνωστοποίησης κατά την έννοια του άρθρου 5 και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 4442/2016. Κάθε αντίθετη διάταξη καταργείται. Αιτήσεις για χορήγηση έγκρισης λειτουργίας εγκαταστάσεων των δραστηριοτήτων του προηγούμενου εδαφίου που είχαν ήδη υποβληθεί κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος δεν εξετάζονται και οι φάκελοι επιστρέφονται στον αιτηθέντα την έγκριση, ο οποίος υποχρεούται στην υποβολή γνωστοποίησης λειτουργίας. Ως παράβολο της γνωστοποίησης λειτουργίας θεωρείται το παράβολο που είχε κατατεθεί για την έκδοση της έγκρισης λειτουργίας.»

Πηγή Φωτογραφίας : http://www.oeb.org.cy

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φωτοβολταϊκά και «όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε» (του Α.Δημητρίου)

Η αναφορά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Μεταλιγνιτική Περίοδο και τη Δυτική Μακεδονία

ΥΠΕΝ : Συμφωνία για βιώσιμη λύση στα ζητήματα των τηλεθερμάνσεων στη Δυτική Μακεδονία